Vädrets Under

Att diverse stora fotbollsligor i Europa spelar mestadels under hösten och vintern kan knappast vara av fördel om man ser till vädret. Snöstorm, regn och allmän kyla står väl inte högst upp på önskelistan, varken hos spelarna, fansen eller hos mig hemma i tv-soffan.

Därför
är det otroligt skönt att värmen redan kommit nu, i mars! Trodde nog varken vi eller de som har fotbollsplanen som sitt kontor för några veckor sedan.

Varför jag skriver om vädret kanske ni undrar? Det är ju trots allt en fotbollsblogg det här. Jo, det finns en grej som vi tjejer försöker förneka när vi kollar på fotboll - kanske den lilla anledningen till varför vi kollar på just fotboll, eller anledningen till att vi började. (I alla fall en liten del av oss.) I vilken annan sport byter man tröjor efter en match och kramas därefter? Inte kommer jag på någon annan i alla fall.

Vad det lilla momentet har med vädret att göra kanske ni undrar? Jo, det ska jag tala om för er.

Om jag vore en fotbollsspelare och ska spela en match i -10 grader, såklart tar jag på mig en undertröja. Om jag ska byta tröja med någon? Klart att jag behåller undertröjan på!

Nackdelen med att de stora ligorna spelar just under vintern är alltså att de där förbaskade undertröjorna är i vägen. Om vi har tur kanske den sitter tillräckligt tight för att visa några muskler och en antydan till bröstvårta, men inte gör det oss tillfredsställda.

På sommaren är det dock andra bullar - då flödar det av synlig hud och tröjorna duggar tätt i luften.

Var jag vill komma med det här inlägget kanske ni undrar? Det ska jag minsann tala om! Först och främst vill jag bara tacka det fina vädret för att redan ge oss D-vitamin och möjligheten för tröjbyte, för det andra tänkte jag bara redogöra en gång för alla att ja, jag kollar på fotboll till 100% för att killarna kanske kommer att byta tröjor efter slutsignalen och för det tredje - ha en anledning till att posta shirtless football players.

ENJOY!


Kommentarer




Kommentera inlÑgget hÑr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihÜg mig?

Trackback